Uppdatering

Hej. Jag mår bra. Jag bor inte längre i Kristianstad, utan i Lund. Jag är väldigt allergisk mot pollen. Det är jättejobbigt. Jag får mest sitta inomhus. Men det är också kul, för då får man se på teve.

Det är inte ofta jag köper dvd:er, men då och då händer det att jag kollar runt och ser om det finns extrapris på någon lockande import-dvd, gärna fullproppad med så mycket smaskigt extramaterial som möjligt. Slog för några minuter sen till på en 3-skivors 20-årsjubileumsutgåva av kultkomedin Withnail & I, som jag gärna tjatar om. Sci-fi klassikerna  Soylent Green och Wargames kom med av bara farten. Likaså Leila K-dokumentären Fuck you, Fuck you very much, som jag har velat se ända sen jag läste någon lysande Fredrik Strage-artikel om den.

I övrigt lyssnar på en Spotify-hyllningslista till Lennart Persson och förbannar att jag är född på fel plats, eller i alla fall i fel decennium, annars hade jag nog haft bättre koll på vem han egentligen var. Bra musiksmak verkar han i alla fall inte ha saknat.

3 responses to “Uppdatering

  1. Fortfarande ingen medicin? Skärpning nu!

  2. Medicinen lindar tyvärr bara besvären, vissa dagar är det fortfarande klart kännbart, särskilt om morgnarna.

  3. Gå till vårdcentralen o be om kortison om du inte tycker att antihistaminer hjälper. Eller testa nya. Kortison har dock en massa biverkningar, så det bästa är om man kan hitta något annat som hjälper.

Kommentera

