Facebook hackat?

Just nu ser framsidan på Facebook ut så här:

facebook_wth

Domänproblem kanske?

EDIT: Ok nu, dagen efter, verkar det som att Facebook fungerar som det ska igen. Men när jag försöker gå in på Twitter så möts jag av exakt samma framsida, fast den här gången med ett tillägg. En länk med titeln Why am I seeing this web site? och som pekar på att man ska maila whois-help.info om att twittar-domänen inte hittas.
(Går man in på whois-help.info blir man vidareslussad till enom.com, någon sorts domänprovider).

Dessutom, surfar man dit med någon proxy (typ Hidemyass) så fungerar allt som det ska.

Hmm, jag tror jag vet var skon klämmer:

http://bredband2.com/2009/03/driftstorning-2009-03-31-0020-sodra-sverige/

Vi har för närvarande problem med vissa internationella destination, hotmail.com, microsoft.com, msn.com med mera är påverkade.
Tekniker jobbar på detta och beräknar att störningen är avklarad under natten.
04:48  Problemen är nu avklarade och alla system är åter i normal drift.

Fast uppenbarligen är ju problemet inte löst än.

7 responses to “Facebook hackat?

  1. Haha! Jag får samma resultat!

  2. jag går upp grön-röd reklam? inte bara på facebook iofs. myspace, hotmail också :)

  3. ah nu såg jag bilden såg inte innan.. så är det här med! och dom andra som sagt :) Firefox?

  4. hotmail verkar inte fungera alls för tillfället. myspace har några liknande problem ja, om än inte lika allvarligt (samma typ av sida som den nuvarande facebook-framsidan dyker upp i ads). hur såg det ut på hotmail?

    det är ju sjukt skumt det här. myspace-problemen pekar ju på att det är facebook + någon ad-provider som blivit hackad. för inte kan väl en ad skriva över hela facebookframsidan? det skulle inte vara särskilt bra kodning i så fall

  5. det är ju dessutom märkligt att det inte finns någon information om det här på internet. man kan ju tycka att internet borde koka av frustration just nu. men det kanske är ett regionalt ad-problem?

    efter en sökning på twitter hittade jag en kille med samma problem:

    han bor i malmö. jag bor i lund. hm.

  6. hotmail hade bakom hela inloggningen!

  7. Funkar vääääldigt dåligt här oxo! :P

Kommentera

