Losers #2

Tog bort det första avsnittet ur Losers idag, eftersom jag ansåg att det var, som man säger, oangeläget. Så rent textmässigt har jag gått back. Men det var nog förståndigt trots allt.

Märker att jag behärskar dialoger hyfsat, men att det blir betydligt motigare när jag måste beskriva miljöer, ljud och personer. Ofta vet jag ju precis hur allting ska se ut, men att förklara det med en ord är en helt annan femma. Läste någon gång om en författare som alltid började med att skriva ut dialog och precis det som händer, med extremt kortfattade miljö- och personbeskrivningar, lite mer som ett filmmanus är uppbyggt. Inte förrän i slutskedet började hon jobba med beskrivningar och formuleringar. Det är kanske nåt sånt som jag borde köra på för att komma fortare framåt?

Blir nog ett kort uppehåll för Losers nu. Har en hemtenta som måste göras i första hand. Nåväl.

Kommentera

