+1 vuxenpoäng

Imorse när jag stod framför spegeln och narcissistiskt prövade mig igenom några bortglömda skjortor ur garderoben drabbades jag av ett märkligt infall — och en ännu märkligare insikt. Jag stoppade in skjortan innanför jeansen. Och tänkte: Det här är ju inte så dumt ändå.

Jag börjar bli gammal.

Helt problemfritt är det naturligtvis inte med instoppad skjorta, uppväxt med t-shirt och jeans som man trots allt är. Det känns stelt och obekvämt och så är det ju det här med den ständigt överhängande risken att se ut som en lillgammal konsultwannabe på studiebesök på något företag som skickar ut företagsräkningar.

Men men. Någon dag ska man ju växa upp.

Nedan en lista med lite saker som jag har lagt märke till som kan vara bra att ha i åtanke om du vill ge dig på samma grej.

  • Det går att se om en skjorta måste stoppas in eller inte. Dels på hur lång själva skjortan är, dels på hur långa ”tails” (ehm svenskt uttryck? inte svansar väl?) den har.
  • Väger du inte alltför många kilo är slim-fit inte bara att föredra, det är en nödvändighet.
  • Ha inte jeansen/byxorna för långt upp (vad än The Sartorialist säger) men inte heller för långt ner, dom borde sitta på höften ungefär.
Kommentera

