23

Jag undrar om det inte är så att jag har fått mer basröst. Det ringde precis och när jag svarade sa farmor på klingande finlandssvenska: ”Hej Tom.” Det är fjärde eller femte gången den här sommaren som någon via telefon förväxlar mig med min far.

Gjorde årets samhällstjänst igår hos sjukgymnasten när jag lämnade min färdiglästa Rocky-tidning på deras tidningsbord. I fall någon skulle vilja läsa om något annat än Ankeborg, kungafamiljen eller Maud Olofssons nya glasögon.

Förresten. R.I.P. mina ljusa byxor. Jag får väl skylla mig själv som gick ut med dom, eftersom det tydligen är omöjligt att gå ut utan att se ut som om man har tillbringat en heldag i en kolgruva. Termooverall hade kanske varit något?

I övrigt en helt ok sommar klädmässigt. Det enda jag måste försöka komma ihåg är att ge fan i tunna bomullströjor. Krymper dom inte i tvätten (trots att man har tvättat dom i is) så går dom sönder när man skyndar genom huset och fastnar i ett dörrhandtag.

Struntsamma, min favoritårstid står runt hörnet och nu ska jag bygga bo i en tjock jävla ylletröja.

Kommentera

