Do You Wanna Dance?

Idag när jag stod och diskade råkade jag vinkla en sked olyckligt så att jag fick en hel insjö över låren. Eventuellt är jag inte världens smidigaste kille.

I vilket fall som så gick jag ur köket och började gå genom vardagsrummet för att se om jag kunde lokalisera ett par torra byxor. Men jag stannade till, förbluffad av vad jag hörde från datorn. I playlisten hade jag köat all min 60-talsmusik, och nu hade turen kommit till  The Mamas & The Papas ”If You Can Believe Your Eyes and Ears”.

Jag har lyssnat igenom albumet förr men den här gången hörde jag något nytt. En liten detalj bara. En detalj som kan tyckas obetydlig men ändå var så pass omtumlande för mig att jag totalt glömde bort både disken och mina genomblöta brallor.

”Do You Wanna Dance?” strömmade ur högtalarna. Det lät bekant. Visst, jag hade hört låten förut förbigående men det här var bekant på ett helt annat sätt. Det lät som en låt jag hade hört miljontals gånger. Men vilken? Den här oidentifierade igenkänningen störde mig i säkert en kvart.

Sen kom jag på det.

Kommentera

